Ponad tysiąc wagonów różnego typu znajduje się w portfelu zamówień do produkcji świdnickich Wagonów. W czwartek odbioru setnego wagonu otwartego do przewozu samochodów, dokonała niemiecka firma logistyczna BLG. To pierwszy etap realizacji zamówienia opiewającego na 350 sztuk. Wagonami ze Świdnicy można przewozić niemal wszystko. -W zależności od zamówienia produkujemy wagony cysterny, węglarki, wagony kryte i otwarte do przewozu samochodów, wagony platformy do blachy w zwojach, do przewozu kruszyw, wagony specjalne ze ścianami przesuwnymi oraz komponenty wagonowe, np. wózki czy aluminiowe ściany przesuwne – mówi rzeczniczka firmy, Elżbieta Borowiak. Zakład przetrwał wielkie burze dziejowe i światowe kryzysy. W roku 1998 większościowy pakiet akcji firmy, został przejęty przez liczący się w branży, amerykański koncern The Greenbrier Companies. -„Wagony” to fabryka z tradycjami – podkreśla Elżbieta Borowiak. Przed II wojną światową funkcjonował tutaj zakład naprawczy dla wagonów kolei niemieckich. Po roku 1945 profil warsztatu naprawczego został zachowany, ale naprawiano tu skromne zasoby zniszczonych kolei polskich. Od 1951 roku do dzisiaj produkuje się w zakładzie wagony towarowe. Zmieniał się tylko status własnościowy. Początkowo przedsiębiorstwo państwowe, od 1992 spółka akcyjna przejęta w 1998 przez Greenbrier.
W latach słabszej koniunktury (przełom lat 80-tych i 90-tych), kiedy skończyła się produkcja dla wschodniego sąsiada, poza wagonami produkowano również kontenery i maszyny rolnicze. Od 1998 roku, gdy pakiet własnościowy przeszedł w ręce Amerykanów, sytuacja firmy jest stabilna. – Nawet gdy nadszedł światowy kryzys 2008 roku, nasz portfel zamówień był pełny i zawierał wtedy ponad 1000 wagonów -zaznacza rzeczniczka. Unormowana sytuacja oznacza stabilne zatrudnienie. Obecnie w „Wagonach” pracuje 880 osób oraz około 130 pracowników firm zewnętrznych. – Nie ma u nas dużej rotacji, a pracownicy poza wynagrodzeniem mogą liczyć na wsparcie funduszu socjalnego, szkolenia, zaplecze sanitarne BHP, stołówkę a w przypadku pracy w warunkach szkodliwych posiłki regeneracyjne – dodaje Elżbieta Borowiak. -Wiele patentów, nowoczesne rozwiązania techniczne, to wynik ciężkiej, twórczej pracy naszej kadry technicznej, która blisko współpracuje z każdym klientem nad stworzeniem optymalnej konstrukcji wagonu. Później potrzebna jest bliska współpraca kadry inżynieryjnej z produkcją, tak żeby narysowany i skalkulowany w skomplikowanych programach komputerowych wagon zmaterializował się. A wymagania odnośnie bezpieczeństwa i ekonomiki naszych produktów stale rosną– podkreśla rzeczniczka. Dewizą Greenbrier Europe jest dobra jakość wykonania i dostawa zamówionych wagonów na czas. Większość produkcji jest kierowana do państw Europy Zachodniej.
źródło: 30minut
W ubiegłą sobotę w Głuszycy gościliśmy Wiceprezydent m.st. Warszawy panią Renatę Kaznowską oraz panią poseł na Sejm RP Sylwię Bielawską. Wizyta dotyczyła między innymi realizowanych inwestycji, w tym odbudowy kładki, która całkowicie zniknęła w wyniku wrześniowej powodzi.
czytaj więcejO nowym podejściu do usług dla społeczności opowiada Honorata Kur, dyrektor Centrum Usług Społecznych w Jedlinie-Zdroju.
czytaj więcejZapraszamy do wzięcia udziału w wyjątkowych wydarzeniach biegowych - I Biegu Nocy Letniej i XXV Toyota Eko Półmaratonie Wałbrzych!
czytaj więcejZ okazji 100-lecia Lasów Państwowych, Nadleśnictwo Wałbrzych zorganizowało wyjątkowe wydarzenie, które połączyło lokalną społeczność i przyrodę! Wspólnie z uczniami ze Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Starych Bogaczowicach, Zespołem Szkół im. Marii Skłodowskiej - Curie w Szczawnie Zdroju, przedstawicielami Urzędu Gminy oraz Starostwa Powiatowego, wzięliśmy udział w sadzeniu 1000 drzew, które staną się częścią dziedzictwa naszych lasów na kolejne lata!
czytaj więcejFundację EFC we współpracy z Fundacją Rodziny Staraków realizuje Program Stypendialny Horyzonty. Trwa rekrutacja!
czytaj więcej